Sunday, March 25, 2012

Kesaksian

24/3/2012
Malam ni ada Malam Pujian dan Penyembahan CYC di gereja. Kawan ku cakap tunggu bas jam 6.45pm. Saya tidur jam 4++pm. Bangun 6.15pm. Tapi badan masih malas mau bangun. Kawan sorang lagi cakap exora ada dalam 7-8pm sampai. Saya fikir2 mau pergi ka tidak. Saya cakap saya ikut. Tapi masih baring-baring lagi atas katil. Herm.. Bangun dari katil, tengok fb. Fikir pasal PI. Saya ada terjumpa satu fb Warisan Sarawak di KL dan Selangor. Jadi saya try tanya macam mana mau pinjam barang2 untuk PI nanti. Good response from them.

Tengok jam 7.23pm. Pergi mandi. Tapi hati saya macam rasa mau dan tidak mau pergi. Tapi saya pergi juga. Sampai sana, memang hati saya kosong. Saya bermesej dan main game di hp sebelum event bermula. Sampai ada kawan tegur saya kenapa. Saya share sikit ja la. Memang hati saya tidak mau dan degil. Pujian dan penyembahan pun saya tepuk tangan ja. Mulut memang tidak mau nyanyi. Time pujian dari SIB Wangsa Permai, memang best mereka punya pelayanan. But my heart full of stubbornness even I like their pelayanan.

Dengar khutbah dari pendeta pun, saya dengar, dengar macam tu saja. Then, part paling saya tidak suka time part pendeta tu panggil ke depan bagi sesiapa yang mau menyerahkan hidup diri kepada Tuhan sepenuhnya. Walau pun hati saya tidak mau, saya paksa diri saya juga untuk pergi depan. Memang tiap kali ada doa2 macam tu, saya paling tidak suka. Kalau boleh saya mau mengelak dari tu semua. But I force myself. Force, force and force. Walaupun saya tidak bersedia untuk menerima semua tu, tapi saya pergi depan juga untuk minta didoa. Sebab saya fikir, maybe sekarang saya tidak mau, mana tau after I have been prayed by them, my heart will change. But tonight, after I have been prayed by one church member we have praise and worship again.

Tiba-tiba ja saya boleh nyanyi dan keluarkan suara. Siap angkat tangan memuji Tuhan lagi. Sebelum ni saya malu2 mau angkat2 tangan untuk memuji. Sukacita penuhiku! Puji Tuhan! Harap hati saya untuk esok masih sama terbuka dan terbuka.

By the way, Pastor SIB Wangsa Permai looks still young. Wow. Dahsyat. Mudanya dia jadi Pastor. Muda maksud saya sini muda macam dalam lingkungan 27 above umur dia tu. Before this I met Pastor yang agak berusia la. Tidak pernah nampak muda macam dia. Kehendak Tuhan untuk dia tu.


Kasih Masih Ada
Jonathan Prawira
Key: A

A E
Hanya Yang Pernah Merasakannya
F#M E D
Tahu Duri Dalam Dagingku
Bm E F#M
Ternyata Kaulah Yang Paling Mengerti
Bm E
Rahasia Hatiku

A E
Walau Seakan Tiada Harapan
F#M E D
Kasih Yang T'lah Menjadi Dingin
Bm E F#M
Ku Suka Cara-Mu Memulihkan
Bm E
Hatiku Yang Suam

Reff:
A
Saat Yang Lainnya
E F#M
Begitu Mudah Sirna
E D
Kasih-Mu Ya Tuhan
E A
Tetap Bertahan

E A
Engkaulah Alasan
E F#M
Hatiku Percaya
E D
Kasih Masih Ada
E A
Dalam Dunia

5 comments:

jai jj said...

^_^

Injan said...

O:)

Injan said...
This comment has been removed by the author.
jai jj said...

hahahaha... cute... :P

Injan said...

Apo yang kiut ya?