Thursday, June 7, 2012

Gawai 2012 4


Sambung cerita 2/6 ya.

Lepas habis makan, time untuk sukaneka gik. Kami mau balik dah. Mun sik, ada la kami orang embak hamper besar sigek or dua ya sebab Nisha ngan Juman register pertandingan karaoke. Ku duduk tepi mak Nakun. Berbual la kami dua. Muda ari mak aku mak Nakun ya. Time kami balik, shake hand ngan mak Nakun dan kawan lain. Aunty Da sik da time ya. Nya pegi tandas. Sant suruh dak nya sampai pesan terima kasih kat Auntie Da ya. Pas ya kami balik, hantar Nisha, Juman, Pad, last sekali Sant. Time balik hantar Sant ya, dalam pukul 7 lebih, abang ku kol. Nanya sine aku koh. 

Sampai sampai jak kat rumah panjang ku, semua orang dah ready. Aunties, uncles, cousins pun semua dah sampai. Orang tuan rumah lagi lambat sampai. Sambut birthday Amber 1 tahun. Cucu first bapa ku ya. hehehe.. Suka gilak si Amber. Happy ja muka nya. Habis tiup lilin, masa untuk makan. Habis makan, entertainment time. Ngajat orang ulu dari aunty ku. Pas ya orang rumah panjang kami. Nyuruh kazen laki kecik Tahun 4 ya ngajat. Ada sorang gik kazen laki kecik gik, baru tadika 2 mun sik silap. Nya sik mauk. Malu. hehehee.. Mak nya mauk berik nya RM2 mun nya ngajat, tapi nya sik mauk, nya minta 50 sen. hahahaha... Lucu kazen-kazen ku.


  
Kazen mazen ku semua laki sebelah bapa.  4 orang ja perempuan.


Tu kazen ku sorang gik. Sangat gemuk. Best bila ko duduk atas nya.

Pas habis ngajat, time untuk karaoke. Sida tukang jaga PA sistem nyuruh bapa ku jadi pembuka karaoke. Bapa ku sik mau, (kunun ja sik mauk tu) hahaha.. Bapa nyuruh aku. Hah. Aunties and cousins pun nyuruh aku nyanyi sebab dak nya sik kala-kala dengar ku karaoke. Aku ajak Dunggau duet ngan aku. hehehe. Malu aku. Siap tepuk tangan gik sidak aunty ku ya. ish.. hahaha.. Malu tapi mahu. Lagu Bungai Ambai Kesulai gik embak kamek duak. Pas habis, tepuk tangan juak. Apai Mary karaoke lepas ya 2 lagu duet. Nya ajak aku karaoke ngan nya. Bah. Apa gik. Lagu Pergilah Sayang ngan Doa Buat Kekasih. Bapa ku ada nyanyi juak, kakak ipar ku nyanyi juak mbak lagu Tanak Kampung aku disuruh dak nya bejoget, kakak ku ngan Amber karaoke juak mbak lagu Keling Ati. Mak, abang, abang ipar ku jak sik da nyanyi. Mak ku sik kala karaoke. Abang ku anti sosial. Abang ipar ku semadi sik da lagu cina, mun ada lagu cina, ku rasa karaoke juak nya tok. Penutup ya, ku ngan Dunggau juak karaoke. Embak lagu I Love You Pengabis Ati.





Pas sikda orang gik, ku balit rumah, mandi, tidur. Belum mandi gik ku. Pulang dari ngabang sik sempat ku mandi. Mak bapa tidur di rumah panjang. Puas o ku begawai kali tok.

2 comments:

jai jj said...

untungLah... dpt balik Gawai... :P

Injan said...

Kalu nda balik teda orang dapat makan mee kampua.