Sunday, April 22, 2012

Trust vs untrusted

Erm.. By referring to the topic it is very hard to trust people. Once you trusted him or her, and once she or he told others your secret it is hard for me to trust them for the second time. Before this I told someone about my secret. And then tiba-tiba time gurau2 dia tersebut rahsia saya depan kawan-kawan lain tapi nasib baik dia pandai cover. I know dia mau gurau-gurau dengan saya tapi itu adalah secret.

When it comes to secret it must be secret.

 SECRET - YOU CANNOT TELL OTHERS EVEN MENTION ABOUT IT IN FRONT OF OTHERS.

It just between us. Bear that in my mind. Ko cerita satu perkara dengan saya, ko minta rahsiakan. Ko minta saya rahsiakan betul-betul. Ko suruh saya janji lagi tidak bagitau orang pasal tu. Jangan bagitau orang lain pasal tu. Jangan sebut apa-apa pasal tu. Memang saya rahsiakan. I keep my promise till now. Saya tak pernah sebut apa-apa pasal tu and never mention about it even dengan ko pun kecuali ko yang sebut dulu. Lepas perkara ko sebut tu depan kawan-kawan lain, saya susah untuk percaya ko lagi walaupun ko hanya mau gurau-gurau.

As I promise I'll keep your secret so do you but you didn't. Then.. It is hard for me to trust you to share my secret with as you hampir terpecah rahsia. You see. Hanya setakat hampir terpecah rahsia saya sudah susah untuk mempercayai kamu apa lagi kalu kamu betul-betul pecahkan rahsia saya.

Scandal, jangan terasa saya. Past is past.