Tuesday, November 29, 2011

Life in UPM 2



Ada satu part time Minggu Perkasa yang semata2 lakonan saja. Memang dari generasi ke generasi benda yang sama ja tapi ada la senior cakap yang tu serius. Skema juak. Kena marah nangis2 then buat junior serba salah. Saya memang agak biasa juga dengan situasi macam tu sebab kami pun selalu buat time kem di sekolah. Next Prefect camp di sekolah buat lagi. Tapi saya time tu semua saya masuk yang negatif2 punya la. Hahahaha... Kebanyakan junior fikir tu betul2 sebab fasi2 semua menangis. Aku malas mau cerita pasal minggu Perkasa ya. Sikda impact yang besar kat kamek. Ada satu part yang benar2 beri impact ngan aku.

Ada satu hari, Sabtu. We went to Bukit Ekspo. I saw a lot of booths there. But I don't which one I should go. My friends and I just walked around there then we all separated. They want to go to Buddha booth. Me? Can't speak Chinese so I don't join them. I walked alone, tried to call Puyang, she didn't answer my phone. Bising juga ba tempat tu.

I saw a Christian booth. Named as IK UPM. Ikatan Kristian. Saya beranikan diri masuk ke dalam booth tu. I met a lady. She looks like Borneo people. Dia layan saya, bawa saya masuk ke dalam booth tu. Suruh saya isi borang. We speak English for the first time. And I ask her where she come from. She's from Sabahan. Bermulalah sesi perkenalan. Luckily she's staying at KTDI. She was asking me who is my room mate. She knows my room mate. She told me Sarawak also has booth. Who is she???? She is.......Chendra. The first borneo senior I met in UPM.

Then I go walked around. Finally I found the Sarawak's booth. I met my ExKMLian's friends. You don't how's my feeling that moment. I feel like I'm home. Met Stepheny, Steffi, Agnes, Nini, and Joyce. Met other new Sarawakian friends too. Filicia. Met Jessica, ex UPM students, Iban from Kapit. Met Ronald Lian, senior fakulti saya.

Then Chendra brought along my room mate-to-be Durie Pancras to meet me in front of the Sarawak booth. Berkenalan lah kami. Saya pandang semua sudut bakal room mate saya ni. First thing pops out saying that she is a simple person. OK. Great. Frankly speaking, I hope my room mate-to-be is single. Tapi masa pertama kali jumpa ada kawan lelaki teman dia. Ohhh... She is not single. Herm... Tak bestla kalu macam ni. Tentu dia selalu kasi tinggalkan saya sorang2 di bilik pi dating. Hahahaha.... Minggu kedua di UPM memang tak dapat mau berkenalan lebih2 dengan dia. Sebab saya tidur dia pergi kelas, dia tidur saya baru balik dari orientasi kolej. Selepas itu barulah dapat berkenalan dengan dia. Mula2 kekok juga. Mau ajak bergurau ka tidak dia ni. Berkenalan punya berkenalan ada satu part dia tanya saya, saya single ka tidak. Saya jawab saya single. Then saya pun kasi beranikan diri untuk tanya dia balik. Dia pun jawab dia single. Mula lah saya inquire dia pasal di Bukit Ekspo tu. Oh.. Dia single rupa2 nya. Saya terus terang la bagitau dia apa saya fikir hari tu. Hehehe... First time outing saya beramai2 adalah pada 26/9/2011 pegi Uniten watching Musical Theater with IK UPM.


Ini la room mate saya. Cantik?


Baju kuning tu la Chendra. Cantik juga? Sorry. No vacancy. Dua gadis senior KTDI dari Borneo yang pertama saya jumpa di UPM yang merangkap teman sejati di UPM.


Ikatan Kristian UPM + Uniten students



First time kami dua room mate jalan2 keluar sama2 adalah time Dogathon.


Dog-athon

Saya rasa si Durie aka Didek is very lucky to have me as a room mate. ^^ and so do I.

On Sunday, I went to SIB Serdang for the first time with Puyang and Puyang's brother menumpang dengan tiga orang sisters. I met Kimi, my friend's cousin but unfortunately, that week is the last week for him because he will pursue his study at UNIMAS and I met a blogger too there. I met one of my kampung people there.

Time pentomen.


Puyang and Zhi Mei. Cucu atok.


Sweet Wai, Puyang and San San.


Atok with the transformers. Lucu.

Ada part saya nampak GG sama Nonong. Saya senyum dekat mereka dua. Mereka buat derk ja ngan saya. Hermm... Tentu mereka tidak recognize saya ni. Gara2 abang Daniel punya make up la ni. Sekali saya pi jumpa room mate saya baru la dorang perasan saya.. Hahhaah...


Conclusion, I start to enjoy my life here as a UPM student.

7 comments:

jai jj said...

Nice One... hahahaaha... mesti best kan jadi org pertama yg dikenaL mcm CheN...(^_*)....

Lai Nan Poh said...

Baju kuning & baju hitam x ada Vacancy lagi, kalau yang pakai baju kelabu (kalo x silap) dan bercemin mata itu ada vacancy lagi kah ????hahaha

jai jj said...

sa ingat sapa org bejanggut 2... x perasan Pla.. rupa2nya debbie... hahahahaaha... Nice oNe... :P

Injan said...

Hahaha.. Jai. Jangan jeles. Ko pun tidak kenal saya time pentomen tu Jai.. Hermmm.. nda pa la...Maksudnya baru hari ni la kamu tau sapa atok tu?

Lai.. Jawapan anda sudah dijawab awal2 lagi dalam post itu. Hahahahah... Kenapa? Mau fill in the vacancy ka Lai? Hahaha..Bertambah la scandel saya ni...

jai jj said...

masa pentomen 2 sa langsung xtaw kmu join... hahahaahaha

Injan said...

Oooo... Tak pa kamu baru tau sekarang.

jai jj said...

errmmmm... 2 pon sbb kmu post pict nie... huuhuhuhuhu