Wednesday, November 16, 2011

Syukur

Mudah sekali untuk “jatuh cinta” dengan seseorang,
Ya.. Betul. Saya memang mudah untuk 'jatuh cinta'. Jatuh cinta itu mesti ada koma di atas sebab saya tahu saya masih main-main lagi..

tetapi ada beberapa pertanyaan yang perlu dijawab samada perasaan kita itu merupakan cinta sejati. Pertama, adakah orang ini seorang Kristian? Adakah orang ini telah menyerahkan hidupnya kepada Kristus? Adakah dia berharap sepenuhnya kepada Kristus untuk keselamatannya? Kedua, apabila anda mempertimbangkan untuk memberikan hati dan perasaan anda kepada seseorang, anda perlu bertanya samada anda bersedia mementingkan orang itu melebihi orang lain dan hubungan anda mendapat tempat kedua hanya kepada hubungan peribadi anda dengan Tuhan? Alkitab berkata apabila dua orang berkahwin, mereka menjadi satu daging (Kejadian 2:24; Matius 19:5).
Herm.. Setakat ini saya pernah 'jatuh cinta' dengan yang bukan Kristian. Jatuh cinta yang ada koma di atas tu.. Bukan betul-betul cinta punya la. Saya tau itu mainan perasaan saja. Soal hati dan perasaan bah. Sekarang, soalan yang pertama muncul di kepala saya memang agama. Dulu-dulu saya memang tak kisah juga apa-apa agama sebab saya terlalu mengamalkan itu 1 Malaysia kunun.hahaha...Untuk itu ja la. Tetapi dengan sapa2 saja saya memang 1 Malaysia. Dan saya single but not available. Tunggu 4 tahun.

Saya baca ini artikel dari blog kepada blog seorang Pastor. Blog Pena Rajawali. Lama dah saya buka-buka blog PR ni tapi saya tidak tau sapa punya tuan blog itu sampai hari Ahad minggu lepas 13/11/2011. Ada seorang Pastor datang ke church kami,Pastor J. Pastor ada sebut-sebut nama facebooknya, PR. Saya pun " Aik... Macam pernah dengar jak nama tu." Baru la saya teringat ada blog yang nama sama macam itu. Saya rasa itu Pastor tersebut merupakan tuan punya blog itu. Lepas balik bilik, saya pegi buka second blog saya yang ada list blog rohani. Then saya nampak blog itu pun ada connection dengan Pastor kami di SIB Serdang. Memang sah la ni. That day, Pastor ada send mesej dekat saya dan sebut-sebut pasal blog. Ohhh... Memang beliau lah tuan empunya blog tersebut.

Saya pun tidak percaya dapat jumpa tuan punya blog Pena Rajawali itu. What a small world right?




13 comments:

jai jj said...

mudah jatuh cinta..????? aduiii na... hahahahaha....

Injan said...

Hahahhahaha...
Tutup mulut ko.
Mudah 'jatuh cinta' ok. Bukan mudah jatuh cinta. Ada beza tu Jai. Ko nda faham ba ni.

jai jj said...

hahahaha... xda beza bha 2.. yg beza dy koma atas 2 jak.. :P... dgn sapa 2.. teLL me please... hahahahaha

Injan said...

Ada la ba. cuma mereka lain2 agama ja.

jai jj said...

sa kenaL ka 2..??? hihihihi

Injan said...

Kenal juga....

jai jj said...

mesti kolej KTDI juga nie kan..??? hehehehhe

Injan said...

Hahahaha... Salah sorang dia la.. Saya rasa kau tau sapa tu... Seperti yang diwar-warkan.

jai jj said...

:P... yala 2.. sa buat2 jak x kenaL...

Lai Nan Poh said...

Sapa yang diwar-warkan itu ??? hahahaha

Injan said...

Hahahahaha.... Sapa yang kamu fikir tu Jai.. Cuba ko sebut sini?

Lai.. seperti yang diwar-warkan Lai.. hahahaha....

jai jj said...

sa pon xtaw sbnarnya... sa pura2 jak masuk cord... hahahahaha

Injan said...

Hermm...berbual...